پایانه‌ها و ترمینال‌های مشهد کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی

Rate this post

 اگر قصد سفر به مشهد را دارید، باید بدانید که پایانه‌ها و ترمینال‌های مشهد کجا قرار دارد. همان‌طور که می‌دانید مشهد جزو یکی از کلان‌شهرهای ایران به‌حساب می‌آید که به علت برخورداری از جاذبه‌های گردشگری متعدد و از همه مهم‌تر وجود حرم امام رضا علیه‌السلام، مقصد گردشگری افراد زیادی است. به همین دلیل پایانه‌های مسافربری و ترمینال‌های مختلفی در این شهر قرار دارند تا افراد بتوانند به‌راحتی به شهر زیبای مشهد سفر کنند. به‌هرحال اگر قصد سفر به مشهد با اتوبوس را دارید و می‌خواهید که با ترمینال‌ها و پایانه‌های این شهر آشنا شوید، ادامه مطلب را با مجله گردشگری پایاسفر همراه باشید.

 

 ترمینال امام رضا مشهد

 ترمینال امام رضا مشهد، در واقع بزرگ‌ترین ترمینال این شهر است که در جنوب غربی شهر زیبای مشهد قرار دارد. طرح این ترمینال در سال ۱۳۵۰ مطرح شد و در سال ۱۳۵۹ نیز تصمیم قانونی برای ساخت و احداث آن به تصویب رسید و در نهایت ساخت این ترمینال در سال ۱۳۶۸ در تقاطع انتهای خیابان امام رضا علیه‌السلام و جاده شهید کلانتری آغاز شد و در سال ۱۳۶۹ فاز اول آن فعالیت خود را آغاز کرد.

 این ترمینال با مساحت ۴۷ هکتار در انتهای بلوار امام رضا بنا شده است و شما می‌توانید برای طی کردن مسافت بین ترمینال تا شهر، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. همچنین اگر از خود می‌پرسید که از چه شهرهایی با اتوبوس به مشهد می‌روند؟ باید بدانید که امروزه بسیاری از افراد در سراسر کشور از طریق اتوبوس به شهر مقدس و دیدنی مشهد سفر می‌کنند؛ چراکه اتوبوس تهران مشهد بهترین و راحت‌ترین وسیله نقلیه برای سفر به این شهر به‌حساب می‌آید.

 راه ارتباطی با پایانه مسافربری امام رضا (ع):

  • تلفن: ۷ – 0513859900۱-7
  • فاکس: 38545093 051
  • ترمینال (پایانه) امام رضا مشهد

 ترمینال معراج مشهد

 ترمینال معراج جزو یکی از ترمینال‌های تازه‌تأسیس در مشهد به‌حساب می‌آید که در سال ۱۳۹۰ در قسمت شمال شرقی مشهد به بهره‌برداری رسیده است. وظیفه اصلی این ترمینال انتقال مسافران به مقاصد شمال مشهد مانند استان خراسان شمالی است. این ترمینال حدود 75,375 متر مربع مساحت دارد که در طول روز می‌تواند حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۶۰۰۰ نفر مسافر را پذیرش کند.

 ترمینال معراج در شهرک امام هادی، بلوار فیاض‌بخش، جنب بیمارستان رضوی قرار دارد و برای دسترسی به آن می‌توانید از دو روش مختلف استفاده کنید. اولین روش، استفاده از اتوبوس‌های شهری است که هزینه مقرون به صرفه‌ای دارند. روش دوم نیز استفاده از تاکسی‌های آنلاین و یا تاکسی‌های ویژه ترمینال است. اگرچه این روش هزینه زیادی دارد، اما راحتی و آسایش زیادی را برای شما به وجود می‌آورد.

راه‌های ارتباطی با پایانه مسافربری معراج: 

  • تلفن: 36910205 051
  • فاکس: 38545093 051

ترمینال (پایانه) معراج مشهد

 ترمینال راه ابریشم مشهد

 ترمینال راه ابریشم نیز جزو یکی دیگر از پایانه‌ها و ترمینال‌های مشهد است در قسمت جنوب شرقی شهر زیبای مشهد قرار دارد. هدف اصلی از افتتاح ترمینال راه ابریشم، سرویس‌دهی به زائرین و مسافرین شمال شرقی مشهد است. این ترمینال ۳۸ هزار متر مربع مساحت دارد که ۴ هزار متر مربع آن به‌صورت زیر بنا است. در حال حاضر، ترمینال راه ابریشم ظرفیت ۹ هزار نفر مسافر و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس را به‌صورت روزانه دارد.

 این ترمینال در جنوب شرقی مشهد، ابتدای شهرک رجایی، جاده سرخس، روبه روی میدان بار رضوی واقع شده است. شما می‌توانید برای رسیدن به این ترمینال و دسترسی به آن از اتوبوس‌های شهری ترمینال و یا تاکسی‌های درون‌شهری استفاده کنید؛ بنابراین، می‌توان به‌راحتی از ترمینال به شهر جابه‌جا شد. از امکانات رفاهی این ترمینال می‌توان به پارکینگ‌های سواری، سالن انتظارات، عابربانک، تاکسی‌تلفنی و… اشاره کرد.

 راه‌های ارتباطی پایانه مسافربری راه ابریشم: 

  • تلفن: 33726418 051
  • فاکس: 38545093 051

 سفری راحت به مشهد با پایاسفر

 اگر شما نیز به فکر سفر به مشهد با اتوبوس هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که خرید بلیط اتوبوس را از طریق مجموعه پایاسفر انجام دهید. پایاسفر جزو یکی از برترین مجموعه‌های ارائه‌دهنده بلیط اتوبوس در کشور به‌حساب می‌آید.

اتوبوس های وی ای پی مشهد

 با انتخاب این مجموعه دیگر نیازی نیست که از خود بپرسید از چه شهرهایی با اتوبوس به مشهد می‌روند؟ چراکه شما می‌توانید با خرید بلیط اتوبوس از این مجموعه، به‌راحتی در هر کجا که هستید به شهر زیبای مشهد سفر کنید. پایاسفر، بلیط اتوبوس به سایر شهرهای کشور ارائه می‌دهد و امکان سفر به تمامی شهرهای کشور را برای مسافران فراهم آورده است. شما می‌توانید بلیط‌های مختلف را با یکدیگر مورد مقایسه قرار دهید و در نهایت بهترین بلیط اتوبوس برای سفر به مشهد را انتخاب کنید. شما می‌توانید برای دریافت خدمات این مجموعه به سایت پایاسفر مراجعه کنید.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *