ترمینال و پایانه های مسافربری شیراز کجاست؟

Rate this post

خوب است بدانید سفر به شیراز با اتوبوس امروزه به یکی از سفرهای لذت بخش گردشگران تبدیل شده است و افراد بسیار زیادی تمایل دارند از این روش برای سفر خود استفاده کنند. شیراز حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در آن مراکز حمل و نقل مختلفی احداث شده است.‌ پایانه اتوبوسرانی این شهر نیز مانند راه آهن و فرودگاه داخلی، یک مکان مهم برای جابه جایی مسافران به استان‌های دیگر و یا جابه جایی مسافران به سایر شهرهای داخلی استان به حساب می‌آید. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی پایانه ها و ترمینال های شیراز بپردازیم ، پس در ادامه با مجله پایاسفر همراه باشید تا بتوانید اطلاعات دقیقی را درباره پایانه های شیراز داشته باشید.

 

 ترمینال شهید کار اندیش شیراز

 ترمینال شهید کار اندیش شیراز اصلی‌ترین ترمینال شیراز است که در بخش شرقی شهر شیراز قرار دارد و بیشترین تردد در آن انجام می‌شود. از ترمینال شهید کار اندیش شیراز برای اغلب شهرهای ایران سرویس دهی صورت می‌گیرد. درب ورودی این ترمینال در ضلع جنوبی و درب خروجی آن در ضلع شمالی قرار دارد. این ترمینال ۴ سالن مختلف دارد که هر یک از آن‌ها متعلق به بخش خاصی هستند.

ترمینال (پایانه) کاراندیش شیراز

 

 ترمینال شهید مدرس (کاوه )

 ترمینال شهید مدرس یکی دیگر از پایانه‌ها و ترمینال‌های شیراز است که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ در قسمت جنوبی شیراز آغاز کرد. هدف اصلی این ترمینال جا به جایی مسافران به مقاصد جنوبی و شرقی استان است. این ترمینال مساحتی حدود ۲۲ هزار متر مربع دارد و مساحت زیربنای آن نیز ۳ هزار متر مربع است. این ترمینال به امکانات چندان زیادی ندارد و از امکانات آن می‌توان به دستگاه خود پرداز، قهوه خانه سنتی، سالن انتظار، سوپر مارکت، فروشگاه صنایع دستی، رستوران، کافه تریا، سرویس بهداشتی و… اشاره کرد.

 موقعیت جغرافیایی ترمینال مدرس  شیراز به شکلی است که شما می‌توانید برای دسترسی به آن از وسایل نقلیه عمومی به راحتی استفاده کنید. به طور کلی، مترو از ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه‌های دسترسی به این ترمینال به شمار می‌آید.

 

 

  ترمینال امیر کبیر شیراز

 ترمینال امیر کبیر شیراز در غرب شهر شیراز قرار دارد و در نزدیکی اتوبان امیر کبیر افتتاح شده است. این ترمینال برای مناسب آن دسته از افرادی که می‌خواهند به استان فارس و یا شهرهای جنوبی ایرانی سفر کنند، بسیار مناسب است. این ترمینال به طور کلی دو هکتار مساحت دارد که ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع آن متعلق به فضای سبز است.

 در این ترمینال حدود ۱۰ شرکت مسافربری فعال مشغول به فعالیت هستند که در طول روز ۲ هزار و ۸۰۵ نفر مسافر توسط آن جابه جا می‌شوند. همچنین اگر از خود می‌پرسید که از چه شهرهایی با اتوبوس به شیراز می روند؟ باید بدانید که از سراسر شهرهای کشور، می‌توان به وسیله اتوبوس به شیراز سفر کرد.

ترمینال (پایانه) امیرکبیر شیراز

 

 ترمینال شهید طباطبایی

 ترمینال شهید طباطبایی جهت خدمات رسانی به مسافران قسمت غرب استان فارس تاسیس شده است. این پایانه مسافربری در قسمت شمال غرب شهر قرار دارد و مساحت آن حدود ۱ هکتار است. این ترمینال از جنوب به گلستان شمالی و از شمال به جاده سپیدان دسترسی دارد. از ترمینال شهید طباطبایی برای سرویس دهی به شهرهای سپیدان و یاسوج استفاده می‌شود. شما برای جابه جایی می‌‌توانید از اتوبوس‌های بی ار تی موجود در ترمینال استفاده کنید.

 

 ترمینال علی ابن حمزه

 ترمینال علی بن حمزه حدود ۸۴۰۹ متر مربع مساحت و ظرفیت جابه جایی ۵۲۳۸ به صورت روزانه را دارد و در مقابل ترمینال کار اندیش بنا شده است. هدف اصلی این ترمینال خدمات رسانی به مسافرانی که در قسمت شمالی شهر شیراز زندگی می کنند، است. این ترمینال به شهرهای کامفیروز، مرودشت، سرحد، سعادت شهر، سیمکان، خرامه، سوریان، ارسنجان، طشک، زرقان، مزایجان، آباده سرویس دهی دارد. برای رفت آمد بین ترمینال علی بن حمزه و شهر می‌توانید از اتوبوس، تاکسی و یا مترو استفاده کنید.

 

  سفر به شیراز با پایاسفر

 اگر شما نیز علاقه مند سفر به شیراز با اتوبوس هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که خرید بلیط اتوبوس این شهر را از طریق مجموعه پایاسفر انجام دهید. با انتخاب مجموعه پایاسفر دیگر نیازی نیست که از خود بپرسید از چه شهرهایی با اتوبوس به شیراز می روند؟ چراکه این مجموعه با ارائه خدمات بسیار خوب خود این امکان را برای شما فراهم آورده است تا بتوانید از سایر نقاط ایران به شیراز سفر کنید.

 

 

 پایاسفر یکی از معتبرترین مجموعه‌های ارائه دهنده بلیط اتوبوس در ایران است که در زمینه فروش بهترین بلیط‌های اتوبوس شیراز و دیگر شهرها فعالیت می‌کند. اگر شما نیز می‌خواهید که سفری راحت و بی دغدغه را داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سایت پایاسفر مراجعه کنید و رزرو بهترین بلیط اتوبوس به مقصد شیراز را انجام دهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *