جاهای دیدنی عسلویه (1403)| جاذبه های تفریحی + عکس و آدرس

Rate this post

معرفی جاهای دیدنی عسلویه

با سلام به تمامی مخاطبان گرامی مجله پایاسفر! امروز به شما جاذبه‌های فراموش‌نشدنی شهری را معرفی می‌کنیم که همراه با ما در این سفر خاص به عسلویه، قلب جنوب ایران، خواهید بود. این شهر بکر و زیبا با تنوع طبیعی و فرهنگی خود، همواره در برنامه‌های سفر علاقه‌مندان به کشف مقاصد منحصربه‌فرد قرار داشته است. شهر بندری عسلویه منطقه ای عظیم در صنعت که در 286 کیلومتری جنوب شرقی بوشهر و جزوه توابع این استان می باشد. برخی این شهر زیبا را آب عسلی نیز می نامند و در 7 کیلومتری روستای بیدخون و در 12 کیلومتری روستای نخل تقی واقع شده است. بندر عسلویه در مرکزیت این شهرستان قرار دارد و از بنادر اولیه خلیج فارس محسوب می شود علت موقعیت خاص و چشم گیر این شهر قرار گرفتن در کنار استان های هرمزگان و فارس و فعالیت در حوزه گاز و نفت و بهره برداری از آنها می باشد که باعث شده است جزوه مهم ترین بخش منطقه اقتصادی پارس باشد. داشتن ارتباط هوایی و فرودگاه با اکثر مراکز از ویژگی های منحصر به فرد این دیار به شمار می آید و هر ساله افراد زیادی برای کسب درامد و کار می توانند از طریق بلیط اتوبوس به قطب انرژی کشور (عسلویه) میروند.

جاهای دیدنی عسلویه

موقعیت جغرافیایی

این شهر در ۴۲۰ کیلومتری غرب بندر لنگه و در ۵۷۰ کیلومتری غرب بندرعباس و در شرق استان بوشهر در حاشیه خلیج فارس واقع است و با بخش منطقه اقتصادی در حوزه گاز پارس جنوبی 100 کیلومتر فاصله دارد. قرار گرفتن در کنار استان های هرمزگان و فارس باعث شده است تا در موقعیت جغرافیایی فوق‌العاده خوبی قرار بگیرد. عسلویه همچنین از شمال به دامنه رشته کوه های زاگرس از جنوب به خلیج زیبای همیشه فارس از شرق به روستای چاه مبارک و از غرب به روستای شیرینو (بخش مرکزی کنگان) متصل است. جمعیت شهر عسلویه طبق سرشماری سال 1395 حدود 13476 نفر بوده اند.

گویش بومی عسلویه

مردمان این شهر شیعه و سنی و زبان بومیان عربی می باشد

آب و هوای شهر عسلویه

بعد از تاسیس منطقه اقتصادی ویژه پارس بی توجهی مسئولین نسبت به میزان الایندگی باعث الودگی هوا، آب، خاک و سبب تخریب پوشش گیاهی، جانوری و نابودی گسترده ی محیط زیست این منطقه شده است و می توان عسلویه را نیز متاسفانه به عنوان آلوده‌ترین منطقه صنعتی دنیا برشمرد. میزان الایندگی و الودگی در این منطقه باعث شیوع بیماری های مادر زادی و بیماری های ناشناخته در میان نوزادان و مردمان این شهر شده است. 

مراکز خرید شهر عسلویه:

چهارشنبه بازار عسلویه

بازاری رنگارنگ با سبکی سنتی است باب میل کسانی که خواهان خرید کالا ی مورد نظر با قیمت مناسب هستند. همه چیز در این بازار جذاب از خوراکی و لباس و میوه و … گرفته تا وسایل خانگی پیدا می شود در واقع هر آنچه نیاز شما باشد را می توان در این بازار بزرگ پیدا کرد.

آدرس: عسلویه/ بلوار خلیج فارس جنوبی

بازار ماهی فروشان

شهرهای بندری دارای بازارهای بزرگی برای ماهی فروشان می باشد. اگر خواهان خرید ماهی تازه هستید کافیه به بندر عسلویه سفر کنید و با بزرگترین بازار در استان بوشهر آشنا شوید که شلوغی و ازدحام و هیاهوی این مرکز خرید بسیار لذت بخش می باشد.

آدرس: عسلویه/ خیابان دولت/ بلوار خلیج فارس

مجتمع تجاری زیتون عسلویه

این مجتمع در عسلویه و در بلوار خلیج فارس، خیابان دولت واقع شده است و در نزدیکی آن مراکزی همچون فرودگاه، بازاری دیدنی و جذاب ماهی تازه قرار گرفته است.

مجتمع تجاری رویال عسلویه

پروژه ایی با زیر بنای 5000 مترمربع با طبقات مسکونی، تجاری و دارای با داشتن رستوران و شهربازی که در خیابان دولت می باشد.

اماکن تاریخی، مذهبی عسلویه:

مسجد کمپ زاگرس

آدرس: عسلویه/ بلوار خلیج فارس/ بلوار فردوسی

مسجد جامع اخند

آدرس:  عسلویه/ بخش مرکزی دهستان اخند/ خیابان مسجد جامع

اماکن تاریخی شهر عسلویه:

آب انبار بندو:

واقع در روستای بندو و مربوط به دوران قاجار می باشد

آسیاب آبی بندو :

واقع در روستای بندو و دارای آسیاب آبی بندو 1 و آسیاب آبی بندو 2 می باشد و مربوط به دوره ساسانیان است

تپه کوتی:

مربوطه به بعد از اسلام و واقع در روستای خره می باشد

سد بندو:

واقع در روستای بندو و مربوط به دوره ساسانیان می باشد

قلعه شیخ کنعانی:

مربوط به دوران بعد از اسلام (دوره قاجار) واقع در روستای پرک

موزه شهر عسلویه:

موزه مردم شناسی

  موزه مردم شناسی در زمینی به مساحت نزدیک 2500 متر ربع و زیر بنای 250 متر احداث شده است . آثار گردشگری و صنایع دستی و آداب و رسوم در قالب ماکت های طراحی شده در معرض عموم نمایش داده خواهد شد

آدرس : واقع در عسلویه/ بلوار خلیج فارس/ میدان انقلاب

مناطق طبیعی و تفریحی عسلویه:

پارک ها

پارک ساحلی عسلویه

پارکی بی نظیر در منطقه ساحلی عسلویه که در فصول زمستان و بهار پاتقی برای گردشگران می باشد از آلاچیق، پارکینگ، سرویس بهداشتی و اغذیه فروشی گرفته تا امکانات تفریحی و هیجان انگیزی مانند تفریحات آبی (جت اسکی. شاتل) پیست اسکیت، دوچرخه سواری، زمین فوتبال، اسکله قایق سواری، میز پینگ پنگ و اسکله ماهیگیری که می تواند روزی سراسر لذت بخش و خوش را به شما هدیه دهد. 

آدرس :بوشهر عسلویه بلوار ساحلی

پارک ساحلی نخل نقی عسلویه

 در غرب شهر عسلویه شهرستانی با نخل های فراوان وجود دارد که آن را نخل نقی نامگذاری کرده اند. اسکله نخل نقی از جاذبه های عسلویه محسوب می شود و هر ساله گردشگران و توریست های زیادی برای بازدی از این پارک ساحلی و دین نخل های سر به فلک کشیده عسلویه را برای سفر خود انتخاب می کنند.

جاهای دیدنی عسلویه

 

پارک مروارید خلیج فارس

یکی از مناطق عسلویه که باعث جذب گردشگران می شود، پارک ساحلی مروارید خلیج فارس می باشد که سنگ هایی بزرگ نقش محافظت و به عنوان موج شکن از این پارک را اعمال می کنند

آدرس: عسلویه/ خیابان دولت/ بلوار خلیج فارس

 

روستای هاله عسلویه

 روستایی ساحلی در جنوب و از توابع چاه مبارک شهرستان عسلویه که در خلیج نایبند قرار دارد. یکی از مهم ترین بنادر به دلیل صید مروارید و دارای پوشش گیاهی مردابی سواحل صخره ایی و ماسه ایی است. وجود جنگل های بی نظیر حرا با آب و هوایی مطبوع در زمستان و بهار، آب و هوایی شرجی و گرمی در تابستان دارد. آرامش و زیبایی خیره کننده این ساحل آن را به روستای خلیج نای بند نیز معروف کرده است.

 آبشار درزو عسلویه

این آبشار در روستای اخند قرار دارد که از توابع عسلویه می باشد. آبشاری زیبا با حوزچه هایی که از کوه درزو سرچشمه میگیرد. پیشنهاد میکنیم در اسفند و فروردین ماه به این منطقه بی نظیر برای گرفتن عکس های یادگاری، شنا کردن ، دیدن گل های قرمز خیره کننده و طبیعت غنی از پوشش گیاهی سر بزنید.

آبشار درزو عسلویه

حیات وحش

 

 پارک ملی نایبند

اولین پارک ملی و یکی از با ارزش ترین زیستگاه دریایی در خلیج فارس می باشد. منطقه ای حفاظت شده با پوشش گیاهی و جانوری عالی و متنوع و مناظری بی نظیر از طبیعت کوه و دریا با حیات وحشی بی مانند که حیواناتی مانند پلنگ و قوچ و آهو و… می باشد که در آنجا زندگی می کنند.

غذاهای محلی عسلویه:

از غذاهای خوشمزه می توان قلیه ماهی، ماهی سرخ کرده، ماهی شکم پر، مجبوس گوشت، جشیده و حلوای برنجی را نام برد

 

سوغات مخصوص شهر عسلویه:

شهر عسلویه شهری با مردمان هنرمند و مهمان نواز می باشد که از گلیم بافی و قالیچه های دست بافت و حصیر بافی گرفته تا معروف ترین سوغات آن یعنی خرما می باشد. اگر به عسلویه سفر کرده باشید حتما خرما و ارده و انواع نان های خوشمزه ی آن را امتحان کرده اید و برای دوستان و آشنایان خود هدیه برده اید.

آثار ثبت شده عسلویه:

 

قلعه شیخ کنعانی

 تاریخ ۲۸ اسفند ماه سال ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۸۶۶۰ به‌عنوان آثارملی ایران ثبت شده است

سد بندو

تاریخ ۲۸ اسفندماه سال  ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت18656 به‌عنوان آثار ملی ایران ثبت شده است

تپه کوتی  

تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه سال۱۳۸6 با شمارهٔ ثبت ۱۹۰۶۱ به‌عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسیده است

آسیاب آبی بندو1

تاریخ ۲۸ اسفندماه سال  ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۸۶۵۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است

آسیاب آبی بندو2

تاریخ ۲۸ اسفندماه سال  ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۸۶۵۰ به‌عنوان آثار ملی ایران ثبت شده است

آب انبار بندو

تاریخ ۲۸ اسفندماه سال  ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۸۶۵۵ به‌عنوان آثار ملی ایران ثبت شده است 

هتل و اقامتگاه عسلویه:

هتل ریم رام 

هتلی 4 ستاره در مرکز شهر دارای 57 باب اتاق جهت میزبانی مسافران عزیز می باشد.

آدرس: عسلویه/ واقع در خیابان وحدت/ حد فاصل میدان لنج و میدان محمد رسول الله/ مقابل رستوران تبریزی

هتل آپارتمان چریف عسلویه

این هتل آپارتمان دارای 7 طبقه و دوازده باب واحد آپارتمانی است که در هر ساعت از شبانه روز آماده خدمت رسانی به مسافران گرامی می باشد. 

آدرس: عسلویه/ خیابان ساحلی/ رو به رو اسکله ماهی فروشان

هتل لوله ای عسلویه 

هتلی با معماری زیبا و منحصر به فرد با قیمت نسبتا بالا

بیمارستان های عسلویه:

بیمارستان تامین اجتماعی نبی اکرم

بیمارستاتی با 5 هزار مترمربع زیر بنا و جزوه سومین بیمارستان ملکی که در دو طبقه  32 خوابه احداث شده است

ترمینال عسلویه:

ترمینال نخل نقی

آدرس: عسلویه/ واقع در نخل نقی/ بلوار سیراف/ سه راهی عسلویه

 شماره تماس:

07737320085  07737320667

جمع بندی:

ما امیدواریم که این مقاله در مورد جاذبه‌های دیدنی عسلویه، شما را سرگرم کرده و اطلاعات مفیدی را به شما ارائه داده باشد. در صورت تمایل به برنامه‌ریزی سفری به این منطقه، ما به شما پایاسفر را پیشنهاد می‌کنیم. پایاسفر با ارائه خدمات گسترده‌ای در زمینه گردشگری، بستری را برای خرید بلیط اتوبوس، رزرو هتل و اطلاعات مورد نیاز درباره مقصدتان فراهم می‌کند.

پایاسفر: مرجع رزرو بلیط اتوبوس

این سرویس قادر است به شما راهنمایی‌های لازم را برای یک سفر راحت و لذت‌بخش ارائه دهد. با استفاده از پایاسفر، می‌توانید به راحتی بلیط اتوبوس خود را خریداری کنید و از خدماتی مانند مشاهده برنامه‌های سفر، انتخاب بهترین هتل برای اقامت، و دریافت اطلاعات مربوط به جاذبه‌های گردشگری استفاده کنید. با اعتماد به پایاسفر، سفری آسان و بی‌دغدغه را تجربه خواهید کرد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *